zondag 21 juni 2015

Twee kleine gedichtjes over een hebberige boom

Dit is Maker Four (Pentakels Vier), The Greedy Tree, (De hebberige boom) uit de "Tarot of the Sidhe" van Emily Carding
Tarot of the Sidhe, Maker Four, Emily Carding

In het begeleidende boekje schrijft Emily bij elke kaart uit de Kleine Arcana een klein gedichtje van vier regels dat de essentie van de kaart weergeeft. Dit heeft mij geïnspireerd om het zelf ook eens te proberen:

Water en licht, het is allemaal van mij
Voedsel en ruimte, alleen ik mag erbij
Ik bloei en ik groei en mijn schors scheurt uiteen
Ik gil van de pijn maar ben helemaal alleen

Of een beetje anders...

Dikke boom 
Grijpt al het licht en 
Verslindt al het voedsel
Gniffelend …
Met duizenden ruisende blaadjes
Maar niemand die het hoort
In de wijde omtrek
is 
geen levende boom 
meer te zien...

2 opmerkingen:

  1. I liked seeing this side of the Four of Pents (Makers) - as someone greedy rather than just a miser. It makes me think of all the invasive, non-native plants we have here that are quickly pushing out the native ones.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We have the same problem with ordinary Nettle. This will grow everywhere and is very invasive due to the environmental problems which causes an excess of nitrogen. And Nettles love this

      Verwijderen